Doorgaan naar hoofdcontent

Winterdipje


Het kwam er de laatste tijd niet van..... bloggen. Ik heb een soort winterblues... 

En er ontbreekt ook even ontwerp zin. En dan heb ik niet zoveel gezellige blogjes voor jullie. En daar zit niemand op te wachten.


Gelukkig ontbreekt het niet aan haakzin. Ik heb afgelopen weken veel WIP (work in progress) afgemaakt. Vele haakwerkjes die ik half afgewerkt had liggen, zijn  nu afgerond. Sommigen zijn mij meer naar het zin dan andere. Dus ik laat de leukste twee hier zien.


Deze had ik de vorige keer al aangekondigd. De olifant van Heidi Bears. Een prachtig patroon die al heel lang op mijn wensen lijstje stond. Het is gehaakt van een heleboel pentagons en enkele variaties daarop. Het worden ook wel african flowers genoemd. Het is echt leuk om te haken en met alle kleurtjes te spelen. De kunst is om niet twee dezelfde kleuren bij elkaar te plaatsen. Puzzelen en haken tegelijk dus. Lekker ontspannend bezig zijn.

Hoe groot is deze olifant nu geworden? Van slurf tot staart ongeveer 40 cm lang. En 25 cm hoog. Een flinke knuffel dus. 

Wil je dit patroon ook haken? koop dan hier het patroon.
Het zit vol details en heel veel foto's.

Welk project heb ik nog meer afgerond? Het haken van de twee superkids voor Serah. Enkele weken geleden vroeg zij op haar blog om testers. Ik was er snel bij en mocht voor haar weer een keer testen. Een prachtig patroon die ze ontworpen heeft voor een een haakclub die gaat haken voor zieke kinderen met kanker. Een mooi initiatief. Het is op dit moment nog onduidelijk of het patroon online zal worden gedeeld (te koop) of dat het exclusief voor deze groep haaksters zal zijn.
Toch mag ik jullie alvast de foto's laten zien.


Een super schattig meisje. Weer geniaal ontworpen haar en die cape is ook erg leuk bedacht.



Een stoere jongen. De haren heb ik met Soft Hair van Lang Yarns gehaakt. 
Heel mooi gedetailleerd, zacht garen... Een echte kuif heeft hij gekregen.


En hier de laatste foto van de superkids samen. 
Serah, nogmaals bedankt dat jij het mij liet testen.
Wil je nog meer van haar patronen zien? 
Kijk dan even op haar blog.


Ik ga nog even verder het het haken van patronen van anderen. 
Eerst even door deze "winterdip" heen.
 Het weer werkt ook niet echt mee (regen, nat, vies, te warm ).
 Ik hoop dat de inspiratie tot ontwerpen snel weer terug komt.

Tot binnenkort.
AmiFan




Reacties

  1. Wat een prachtige olifant! En leuk dat je de superkids hebt getest. Ze zien er superleuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Christine. Ik hoop dat het patroon vrijgegeven wordt. Het is namelijk leuk om te haken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je je reactie hier achter laat! Alvast bedankt. Vragen stellen graag via het contactformulier. Hartelijke groet AmiFan

Populaire posts van deze blog

Patroon Konijn Suusje

En ja.... de laatste voor de zomervakantie... Suusje het konijn is ook klaar. Met dank aan Mariëlle en Saskia die deze schat hebben getest. En hun resultaat mag er ook zijn! Mariëlle heeft er zelfs een jurkje bij ontworpen die ik in het patroon heb toegevoegd. Leuk om te zien hoe anders Suusje wordt als het met gewoon glad katoen wordt gehaakt. Net zo schattig! Dames, dank voor het testen. en wil jij nu ook aan de slag? Dat kan.....  hier is het patroon .

amigurumi lessen ontwerp je eerste pop - (deel 3)

We hebben het gehad over bolvormen, cilinders, kegels en andere basisvormen. Hiermee kan je je eigen eerste amigurumi pop ontwerpen. Het lastigste onderdeel vinden de meeste ontwerpers om een tekening te maken (tenzij je beroep tekenaar is natuurlijk). Het hoeft geen topstuk te zijn. Maar gewoon een inspiratie tekening. Het kan ook een clip art tekening zijn, of misschien vind je de pluche knuffel in de winkel prachtig. Een foto van je eigen oude stoffen pop kan ook een goed voorbeeld zijn. Kies iets waarvan jij een goed gevoel krijgt en waarvan jij de onderdelen goed kunt zien (of kunt tekenen) zodat je in je hoofd een haakschema kunt kiezen. Als je een schets hebt gemaakt kan je dit er alvast bij zetten. Vanja verteld dat zij bijna nooit met kleur werkt als ze gaat tekenen. Vaak gewoon met potlood of zwarte pen. Vanuit basisvormen maakt ze een schets. Die basisvormen laat ze staan als hulpmiddel om te kunnen haken. Moet het hoofd een ovaal worden of een rondje. Met de vori

Hollands Olifantje

Alweer een prachtig patroon weten te scoren. Dit keer uit de Oekraïne. Jasmine heeft een prachtige olifant gemaakt. Zij maakte deze in het roze. Ik heb een Hollandse variant van gemaakt. De laatste update van dit patroon is gedaan op: 5 oktober 2013. Wil je meer zien van Jasmine. Want ze heeft nog meer mooie patronen... ga naar haar website: http://jasmine.in.ua/opisaniya/slonyasha/ We beginnen met hoofd en slurf. Dat is één deel. Indien je net als ik een rood wit blauw variant wilt maken, let dan op de kleuren die er achter staan. Anders is het één geheel, in één kleur. R1: 6v in magic cirkel (oranje) cute-amigurumi.blogspot.nl R2: *2v in v* 6x (12) (oranje) R3: *2v in v, v* 6x (18) (oranje) R4: *2v in v, 2v* 6x (24) (oranje) R5: *2v in v, 3v* 6x (30) (oranje) R6: *2v in v, 4v* 6x (36) (oranje) R7: *2v in v, 5v* 6x (42) (oranje) R8-14: 42v (oranje) R15: *min, 5v* 6x (36) (oranje) R16: *min, 4v* 6x (30) (oranje) R17: *min, 3v* 6x (24) (oranje) Deels opvulle