Doorgaan naar hoofdcontent

Kreadoe --- vermoeidend maar leuk...

Vandaag lekker een dagje op de Kreadoe beurs rond gelopen.
Heerlijk neuzen bij de verschillende kraampjes. En leuke ideeën op doen.
Ook een paar kleine workshops gevolgd.

Het leukste vond ik het schilderen van een oesterschelp.
Gewoon met ecoline.
Voor mezelf zou ik andere kleuren hebben gekozen, maar deze is voor mijn dochter. Die had graag mee gewild, maar moest natuurlijk naar school. En gaan op zaterdag of zondag zat er niet in. Dus ik ging alleen... nou ja... met die vele anderen dames en heren! Maar goed. De oester is dus een klein cadeautje... waar ze heel blij mee was.

Verder geleerd simpel ringen te maken van aluminium draad. Erg leuk om te doen. En thuis direct even een kleine blauwe en zilvere variant voor kindervingers gemaakt.
Best goed gelukt voor een beginner... toch?

Verder stond men in de stand van Hooked heerlijk te arm breien. Dat is breien zonder naalden. Je armen zijn de breinaalden. Het zag er simpel uit. En dat bleek het ook te zijn. Mijn dochter van 9 vind het helemaal fantastisch... en ik denk dat die bol wol voorlopig overal mee naar toe gaat.
Ook weten hoe dat te doen? Via dit filmpje konden wij het ook....
Leuk he? Het is net een groot visnet, hihi
En natuurlijk bij de stand van Echtstudio geweest en heb daar wat nieuwe neusjes en oogjes meegenomen. Altijd handig.
En ook wat beugeltjes om een portemonnee te haken.
En bij een Belgische stand prachtige wol weten te vinden. Dezelfde die wol die ik gebruikt heb voor de staart van de eekhoorn. Maar dit keer in een sneeuwluipaard stijl...
Mogen jullie raden wat dat gaat worden....
Al met al een geslaagde dag... en een vermoeiende voor mijn voeten..
 
 
Nu, ik eindig met een oproep... want ik heb jullie stemmen hard nodig.....
Maandag 3 nov de wedstrijd van http://littleyarnfriends.com/ op facebook met een stemming...(en volgens mij een openbare pagina... dus iedereen kan stemmen!!!
En mijn olifant in Halloweenkleren doet mee!!!!
Dus stem op mij!!!!

fijn weekend!!!
AmiFan
 

Reacties

  1. Je hebt zo te lezen lekker veel leuke dingen gedaan en gezien op de KreaDoe.
    Leuk dat je dochter het armhaken zo leuk vindt. Het ziet er indrukwekkend uit.
    Helaas voor je: ik doe niets actief met Facebook. Anders had ik je daar graag gesteund.

    In ieder geval wens ik je succes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig hè zo'n dagje Kreadoe maar inderdaad ook erg vermoeiend!
    Wat een leuk blog heb je, ik ben meteen volger geworden hoor!

    Fijn weekend,
    groetjes Herriët

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom, gezellig Herriet! Ik volg jouw blog al geruime tijd. Leuk de uitwisseling!

      Verwijderen
  3. Heerlijk zo'n dagje. Wij gaan morgen. En stemmen lukt helaas niet want ik heb geen facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel facebook, maar ik vind niet waar ik kan stemmen (mijn Engels is niet zo goed namelijk) Zou je me snel kunnen uitleggen wat ik moet doen om op je te stemmen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisa, via haar site, kan je like via de foto's... tenminste dat lijkt mij... maar ik heb ook geen facebook...dus dat is een beetje lastig....

      Verwijderen
  5. Ja leuk he de Kreadoe, ik was er ook gistermiddag en wat was het groot! Helaas heb ik geen ecoline kunnen spotten want ik werk er graag mee (op papier) en had nog wel wat kleurtjes erbij willen hebben. Leuk dat breien op je armen; dat dat ook al kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er geslaagd uit de Kreadoe. Je olifantje is ook erg mooi geworden.
    Hier geen facebook dus kan ook niet meestemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh leuk zo'n wedstrijd, ik ga iig kijken :) Je olifantje is superleuk !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je je reactie hier achter laat! Alvast bedankt. Vragen stellen graag via het contactformulier. Hartelijke groet AmiFan

Populaire posts van deze blog

Patroon Konijn Suusje

En ja.... de laatste voor de zomervakantie... Suusje het konijn is ook klaar. Met dank aan Mariëlle en Saskia die deze schat hebben getest. En hun resultaat mag er ook zijn! Mariëlle heeft er zelfs een jurkje bij ontworpen die ik in het patroon heb toegevoegd. Leuk om te zien hoe anders Suusje wordt als het met gewoon glad katoen wordt gehaakt. Net zo schattig! Dames, dank voor het testen. en wil jij nu ook aan de slag? Dat kan.....  hier is het patroon .

amigurumi lessen ontwerp je eerste pop - (deel 3)

We hebben het gehad over bolvormen, cilinders, kegels en andere basisvormen. Hiermee kan je je eigen eerste amigurumi pop ontwerpen. Het lastigste onderdeel vinden de meeste ontwerpers om een tekening te maken (tenzij je beroep tekenaar is natuurlijk). Het hoeft geen topstuk te zijn. Maar gewoon een inspiratie tekening. Het kan ook een clip art tekening zijn, of misschien vind je de pluche knuffel in de winkel prachtig. Een foto van je eigen oude stoffen pop kan ook een goed voorbeeld zijn. Kies iets waarvan jij een goed gevoel krijgt en waarvan jij de onderdelen goed kunt zien (of kunt tekenen) zodat je in je hoofd een haakschema kunt kiezen. Als je een schets hebt gemaakt kan je dit er alvast bij zetten. Vanja verteld dat zij bijna nooit met kleur werkt als ze gaat tekenen. Vaak gewoon met potlood of zwarte pen. Vanuit basisvormen maakt ze een schets. Die basisvormen laat ze staan als hulpmiddel om te kunnen haken. Moet het hoofd een ovaal worden of een rondje. Met de vori

Hollands Olifantje

Alweer een prachtig patroon weten te scoren. Dit keer uit de Oekraïne. Jasmine heeft een prachtige olifant gemaakt. Zij maakte deze in het roze. Ik heb een Hollandse variant van gemaakt. De laatste update van dit patroon is gedaan op: 5 oktober 2013. Wil je meer zien van Jasmine. Want ze heeft nog meer mooie patronen... ga naar haar website: http://jasmine.in.ua/opisaniya/slonyasha/ We beginnen met hoofd en slurf. Dat is één deel. Indien je net als ik een rood wit blauw variant wilt maken, let dan op de kleuren die er achter staan. Anders is het één geheel, in één kleur. R1: 6v in magic cirkel (oranje) cute-amigurumi.blogspot.nl R2: *2v in v* 6x (12) (oranje) R3: *2v in v, v* 6x (18) (oranje) R4: *2v in v, 2v* 6x (24) (oranje) R5: *2v in v, 3v* 6x (30) (oranje) R6: *2v in v, 4v* 6x (36) (oranje) R7: *2v in v, 5v* 6x (42) (oranje) R8-14: 42v (oranje) R15: *min, 5v* 6x (36) (oranje) R16: *min, 4v* 6x (30) (oranje) R17: *min, 3v* 6x (24) (oranje) Deels opvulle