Wasknijper (3) "teletubbie"

Zit nog even te zoeken naar een moment waarop ik elke dag zal bloggen.
Ik heb besloten die in de avond te doen.
Dus na 20 uur in de avond, elke dag een nieuw wasknijper patroon.
Vandaag  José. 
 Ik heb het een 'teletubbie' genoemd.
Daar vond ik het wel op lijken toen ik het voor het eerst zag.
Als je namelijk niet twee, maar één oor haakt
 en deze midden op zijn hoofd zet...
Krijg je Po, van de teletubbies... (en dan moet die natuurlijk rood)
 Ik hoop dat José dat niet erg vind dat ik dat zeg.

Ik vind hem zo grappig!

Teletubbie haken van José
Dit patroon heeft ze gehaakt met Neongaren van de Wibra, kleuren geel en oranje. En haaknaald 2,5.

Pootjes:
Pootje, beginnen met geel:
R1: 6v in magic ring (6)
R2: *2v in v* herhalen tot eind (12)
R3: *1v, 2v in v* herhalen tot eind (18)
R4: *1v, min* herhalen tot eind (12)
Kleur wisselen naar oranje.
R5-12: 12 v (12)
Zelfde voor 2e pootje.

Leg de 2 poten tegen elkaar en haak rondom beide poten. Begin in het midden en haak de 2 aan elkaar door 2v samen te haken (min), dit is de eerste steek van rij 13.

R13: min, 10v, min, 10 v (22)
R14 en 15: 22v
R16: 5v, min, 8 v, min, 5v (20)
R17: 20v
R18: 5v, mind, 6v, min, 5v (18)
R19: 18v
R20: 4v, min, 6v, min, 4v (16)
R21: 16v
R22: *min, v* herhalen tot eind (10)
Kleur wisselen naar geel.
R23-25: 10v
R26: *min, v* herhalen tot eind, in laatste v een v (4)
Afwerken, draadjes weg werken.

Creatie van José
Hoofd:
Start met geel:
R1: 5v in magic ring
R2: *2v in v* herhalen tot eind (10)
R3: *1v, 2v in v* herhalen tot eind (15)
R4: 15v
R5: *2v in v, v* herhalen tot eind (20)
Kleur wisselen naar oranje.
R6: 20v
R7: *2v in v, 3v* herhalen tot eind (25)
R8 en 9: 25v
R10: *min, 2v* herhalen tot eind (20)
R11: 20v
R12: *min, 2v* herhalen tot eind (15)
R13: 15v
R14: *min, 1v* herhalen tot eind (10)
R15: *min* herhalen tot eind (5) 

Oor:  (maak 2 óf een voor teletubbie, hi hi)
Met geel.
R1: 4V in magic ring
R2: *2v in 1v, 1v* herhalen tot eind (6)
Kleur wisselen naar oranje.
R3: *2v in 1v, 2v* herhalen tot eind (8)
R4 en 5: 8v

Staart:
Met geel.
8 lussen, terughaken met 2v in elke lus (16)

Aan elkaar zetten. Plakoogjes op het gezichtje en borduur een mondje.

Klaar is Teletubbie

Morgen een wasbeertje!