Amifan haakt Birds (2)

Fladder, fladder, fladder....
Hier komt deel 2 van mijn AmiFan haakt Birds.
Wat is het? Oh... een lief klein geel /groen parkietje. Wat een snoes!
Snel haken dan maar...

Nodig: kleur geel, groen, roze, zwart
Haaknaald 2,0

Lijf/hoofd
Start met geel.
R1: 6v in magic ring.
R2: *2v in v * herhaal 6x (12)
R3: v, 2v in v, v, 2v in v, 4v, 2v in v, v, 2v in v, v (16)
R4: v, 2v in v, 2v, 2v in v 6v, 2v in v, 2v, 2v in v, v (20)
R5: 2v in v, 3v, 2v in v, 10v,  2v in v, 3v, 2v in v (24)
R6: 3v, 2v in v, 3v, 2v in v, 8v, 2v in v, 3v, 2v in v, 3v (28)
R7: 10v, groen 8v, geel 10v (28)
R8: 10v, groen 9v, geel 9v (28)
R9: 9v, groen 9v, geel 10v (28)
R10: 10v, groen 9v, geel 9v (28)
R11: geel 13v, groen 3v, geel 12v (28)
R12: geel 5v, min, 5v, min, 5v, min, 5v, min (24)
Opvullen
R13: *Min* herhaal 12x (12)
R14: * min* herhaal 6x (6)
Afhechten

Vleugel rechts
Start met geel
R1: 5v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 3x, groen *2v in v* herhaal 2x (10)
R3: geel *2v in v, v* herhaal 3x, groen, *2v in v, v* herhaal 2x (15)
R4: zwart 2 lossen, 3stokjes
afhechten.

Vleugel links
Start met geel
R1: 5v in magic ring
R2: groen *2v in v* herhaal 2x, geel *2v in v* herhaal 3x (10)
R3: groen *2v in v, v* herhaal 2x, geel, *2v in v, v* herhaal 3x (15)
R4: zwart 2 lossen, 3stokjes
afhechten.
Borduur met zwart streepjes op de vleugels. Naai de vleugels aan het lijfje.

Snavel
Borduur met zalmroze eerst enkele rijtjes van boven naar beneden en eindig met 2x van links naar rechts aan de bovenkant (zie foto)

Pootjes (2x)
Zalmroze kleur
Haak 5 lossen, *halve vaste in 2e losse vanaf de naald, 4 hv*, ga door met 5 lossen, herhaal *, eindig met halve vaste in de 1e losse.

Staart
Kleur geel
R1: 4v in magic ring
R2: 2v in v, v, 2v in v, v  (6)
stap over op kleur groen
R3: *2v in v, 2v* herhaal 3x (9)
R4-5: 9v

Oogjes
Pak een klein zwart kraaltje. Naai deze op rij 4/5, net buiten de kleurtjes van het buikje. Borduur er een klein streepje met een groen onder.

Borduur zwarte streepjes op 't het lijfje. Een streepje van boven naar beneden bij zijn oog. De rest allemaal klein van links naar rechts.

En Klaar is je parkietje.

Heb je de eerste ook gehaakt? Dan heb je er nu 2!
Over  vijf dagen komt er weer een vogeltje aangevlogen!!!!

Het zijn er al twee! Dat past nog net op je hand.

Reacties

  1. Leuk hoor die vogeltjes... Maar eerst moet de muis af!!!
    Fijn weekend!

    Groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, als alle vogeltjes online staan ga ik ze allemaal n elkaar maken.

    Groetjes Elisa