Barbie jurkje patroon

Binnenkort volgt er een verslag van mijn zomer... want natuurlijk heb ik niet stil gezeten. Ik heb heerlijk genoten van de rust. En heb heerlijk kunnen haken. 
Ik heb enkele patronen mogen testen van andere designers. Ben daardoor eerlijk gezegd nog niet zo op geschoten met Tom - het vriendje van Vinicius. Maar dat komt vast nog wel.

Wel heb ik een nieuw patroon ontworpen. Dit op verzoek van enkele volgers. Die vroegen regelmatig naar een barbie jurkje. En omdat ik dat wel een leuke uitdaging vond ben ik aan de slag gegaan. En dit is de eerst van enkele... Het is door mijzelf getest (2x gehaakt) maar nog niet door anderen. Dus mocht je een foutje tegen komen, laat mij dat dan even weten.

Het is gehaakt met sokkenwol. Dus 2-ply garen. En haaknaald 2,0 mm. Elke kleur kan. Ik heb gekozen voor verloopgaren, dat van grijs naar blauw overloopt. Dat geeft dit grappige effect. Ook heb ik het nog een keer met "tijgerprint"garen gehaakt. Wat weer een heel ander jurkje opleverde.

Het patroon heb ik uitgeschreven, en ook enkele foto's toegevoegd van de achterkant.
En hier gratis te downloaden 

Reacties

  1. AmiFan op een nieuwe toer? Leuke ontwerpen waar je vast kleine en grote meisjes blij mee maakt.

    1. Ja leuk om als tussendoortje te maken en bedenken. Ik zal vast wel weer terug gaan naar de amigurumi. Maar dit is best leuk om te ontwerpen

      Verwijderen
  2. Cute! I bet it could also be made longer, for a day-time dress, or for an evening gown.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anyone have this translated into English? I sure would be grateful.

    The online translators don't make sense.

    That Tower of Babel - why? How blessed are people who can speak more than 1 language. My education was stifled because no child was allowed to take a foreign language unless they were going to college.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I do not have translated it yet.. but I can make a translation in 2-3weeks. So please come back later.... than I will post an update.