Weer terug in (blog) land...

Zo... ik ben weer terug in blogland. 
Na een heerlijke lange vakantie start deze week het gewone leven weer.
Dus start ik ook mij blog ook weer op.  Elke week weer proberen een berichtje te tikken.
Het is wel weer even wennen om achter de computer te kruipen hoor. 
Het is echt heerlijk zo'n zomer zonder "technische" snufjes als internet, bloggen en Raverly. 

Sorry mensen... maar ik vind het soms heerlijk rustig als ik alles even niet hoef te volgen...

Wat heb ik gedaan deze zomer aan haken? 
In het laatste berichtje zie je wat ik van plan was... en ja... het is allemaal gelukt! 
En nog meer! 
Alle patronen die ik wilde maken heb ik afgerond. 
En daarnaast heb ik nog mooie nieuwe knuffels ontworpen.
Nu... even denken... Wat zal ik het eerste delen met jullie...

Ik denk eerst maar eens geen amigurumi...
Ik start vandaag met het haken van de mandala van  Tatsiana Kupryianchyk. 
Dat was verrassend leuk om te doen. 

Ik heb deze gehaakt met Schachenmayer Catania fine in de kleuren limoen, antraciet, crème en zwart. Catania fine heeft een mooie stevige dunne draad glanskatoen. 
Het is erg prettig om mee te werken. 
Ik heb deze mandala gehaakt met haaknaald 2,0 mm.

Een mandala kende ik eigenlijk alleen van het kleuren met kleurpotloden. 
Nu ben ik niet zo van het kleuren van hokjes.

Dus toen ik dit patroon tegen kwam dacht ik... dat wil ik wel proberen. 
Een mandala haken blijkt eigenlijk een soort van puzzelen te zijn. 
Elke keer in het patroon goed kijken en lezen hoe het moet. 
Dan er weer overheen haken met stokjes, dan er weer achter langs. 
Erg leuk om te doen. Ik ga deze zeker nog een keer maken. Want het resultaat kan echt nog strakker en mooier. Kijk maar naar het origineel.

Het is voor mij een totaal nieuwe ervaring.... maar oh zo leuk.

Wil je dit ook een keer proberen? Op Raverly staan een aantal gratis mandala patronen. 
De meeste gebaseerd op granny's en stokjes.
Maar wil je deze mooie haken? 
 Dit is een kooppatroon en vind je hier

Tot volgende week!

Reacties

  1. Welkom terug. Fijn te lezen dat je heerlijk hebt genoten van de vakantie. Jouw mandala ziet er prachtig uit. Ik ben benieuwd wat je verder allemaal hebt gemaakt en ontworpen.