Ki en Po

Enkele weken geleden vroeg ik aan jullie: Wat moet ik doen met deze schat?
Zal ik haar lange armen en benen geven of toch korte? 
Zal ik wel of geen kleren mee haken?

Ik ben er uit!. Ze heeft een schattig blauw sjaaltje gekregen. Maar verder geen kleren. En nadat ik eerst lange benen had gemaakt, zijn het uiteindelijk toch korte geworden. Dit stond veel snoeziger.

Dus hierbij stel ik jullie voor aan Po

Een amigurumi knuffel van 14 cm groot, gehaakt met haaknaald 2,0.
Het bijzondere aan deze knuffel is dat ze (m.u.v. de oren) uit één stuk is gehaakt.
De armen zijn mee gehaakt aan het lijfje.
Geen gedoe meer op het laatst om alles in elkaar te zetten.

Omdat ik nog een bolletje andere wol had liggen en het patroon altijd minimaal 2x zelf haak, 
heb ik direct een vriendje voor haar gehaakt. 

Dit is Ki. Een schattig verlegen poesje.

Haar oren zijn bovenop het hoofd vastgehaakt. 
In het patroon heb ik dat voor po ook toegevoegd.

Wat een verschil maakt een wolletje hè?
Van glad, wit en snoezig naar wollig, aaibaar en nieuwsgierig.
Twee creaties - hetzelfde patroon.

Nog even gebroederlijk naast elkaar. 
Ki lijkt iets groter, maar dat komt omdat de draad van het pluizige wolletje dikker is. 
Ze zijn beide met naald 2,0 mm gehaakt.

Ik vind ze zo snoezig geworden.
Het haken van de oogjes zoals ik hier heb gedaan ga ik zeker vaker toepassen.
En op dit patroon kan ik nog eindeloos variëren.

....Wordt vervolgd....

Reacties

  1. Wat zijn ze schattig. Zo leuk die variaties op één patroon. Leuke ogen. Weer eens echt iets anders en lekker veilig voor de kleine kinderen.
    Ik ben benieuwd naar de volgende variaties.

    Liefs, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er prachtig uit, mooi gedaan met de oogjes :D