Kikker stuiterbal

Dit keer een klein patroon, maar waar de kids veel plezier aan zullen beleven. Ik heb een stuiterbal omgetoverd tot een kikker. Dat maakt het stuiteren veel leuker. Hij springt alle kanten op!

Hoe maak je deze grappige kikker?
Koop een stuiterbal. Ik heb ze bij de Hema gehaald. Maar misschien heb je er nog één in de lade liggen.
Ik heb het patroon opgeschreven, passend voor deze bal. Maar zorg dat je er zo strak mogelijk omheen haakt. Dus haak pas je patroon aan door er een rij bij of laat er één weg zodat het strak erom heen zit.

 pdf hier te downloaden.

Veel plezier!

Reacties

  1. Wat een leuk idee. Dit lijkt me ook iets voor creatieve moeders om te makan als traktatie bij verjaardagen. Dank je voor het delen van het patroon.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoezo voor de kids......? Denk dat volwassenen ook graag dit leuke balletje willen laten stuiteren!
    Ik heb het gedownload.
    Dank je voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,
    Wat een leuk en grappg idee !
    Ben net al snel naar de hema geweest ! Geen stuiterbal te vinden, dus gevraagd ..... en ja in het magazijn stond een doosje, maar met 2 verschillende maten. Een grote met glitters erin, en kleinere met een vlinder erin. Welke heb jij gebruikt als ik vragen mag ? Wat is de doorsnede of omtrek van die stuiterbal van jou ?
    Groetjes en fijn weekeinde !
    Caroline :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi caroline, ik heb ballen van vorig jaar gebruikt. deze waren roze, geel en wit zonder glitters of beestjes. Maar de bal is 4 cm doorsnede. Is je bal iets groter, laat het dan even weten, en kom je er niet uit, laat het dan even weten.
    groet en mail je mij een foto? Dan plaats ik hem op mijn blog erbij! en in Raverly!
    groet AmiFan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die! Heb hem ook gemaakt. De kinderen zijn er ook helemaal blij mee. http://haakblog.wordpress.com/2014/04/08/springkikker/