Doorgaan naar hoofdcontent

Vilten is ook leuk!

Vandaag (en gisteren) even iets anders gedaan dan haken. 
 Ik had nog wat vilt liggen om ooit wat mee te gaan doen.
En dat moment was dus aangebroken.
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben over het resultaat.
Hier in huis wordt al gezucht.. nog een hobby er bij? pfff.
Ach ja, wie weet... misschien gewoon een bevlieging.

Ik ben begonnen met "makkelijk". Namelijk een blauw beertje. 
Die had ik al vrij snel af.
Toen ben ik gaan googelen... En ja, dan zie je zoveel moois.
Dat wilde ik ook. 
Maar ja, het is geen haken en als je het nog nooit hebt gedaan is het best nog wel even uitzoeken hoe het werkt. Ik zag een prachtige eekhoorn. 
En ja jullie weten het al... ik ben gek op pluisstaarten.... dus...aan de slag.
Het variëren met de kleuren en vanaf een basis opbouwen is erg leuk. De eekhoorn heb ik van draad een lijfje gegeven. Hij kan bewegen en in alle standen worden neergezet.
 Gisteravond waren deze twee beauty's klaar.

De volgende morgen kwam dochterlief beneden en zei: "dat wil ik ook!!!"
Nu is het voor een 10-jarige nog best een gepriegel. Maar ook zij ging aan de slag. De cavia ging heel vlot. En dat gaf moed. Het konijn was lastiger, en dan is het geduld uiteindelijk wel een keer op.
Maar toch... ze zijn allebei heel mooi! Knap hoor. Dus ja, het mag een keer op mama's blog.
Toen we vanmorgen samen bezig waren heb ik ook nog twee beestjes gemaakt. Eén werd ook een konijntje. Maar dan een Hollands dwerg hangoortje. Net als die van ons van vroeger.
Helaas is hij dood, maar nu is hij "vereeuwigd".
Wat een snoes hè? Hij past gewoon in je handpalm. 
En ook hij kreeg een van ijzerdraad een lijfje. Nu kan er lekker mee gespeeld worden.
En tot slot ... een leuke draak. Lekker met felle kleuren aan de slag. 
Hij past op mijn vinger zoals je ziet.
Zo... ik heb jullie weer genoeg meegenomen in mijn weekendactiviteiten.
Ik ga zo maar eens even bijkomen, met de krant en een goed boek.
En dan morgen maar weer gewoon haken.
Moet nog even met Pearl (de Walvis) aan de slag. 

Tot ziens en fijn weekend.
lekker spelen!






Reacties

  1. Ze zijn leuk geworden zou niet zeggen dat je dat nog nooit had gedaan. Pas wel op het is net als haken erg verslavend en inderdaad als je gaat googlen weet je niet wat je ziet zulke leuke dingen kun je ermee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwwww wat knap, en dat voor de eerste keer !
    Ze zijn superleuk geworden, vrees dat je echt wel een nieuwe hobby erbij hebt ( sorry huisgenoten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrees ik ook.... wil het eigenlijk gaan combineren. Dus een beestje haken en de snoet van vilt maken. Binnenkort eens proberen.

      Verwijderen
  3. je hebt deze techniek ook wel in je vingers zitten, wat en mooi resultaat. Zou er toch wel mee doorgaan hoor.
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danny dank je wel. Ik ga er vast wel mee door... maar haken blijft mijn grootste hobby denk ik...

      Verwijderen
  4. dat konijntje op de laatste foto is zoooooo cuuuuuuteeeee!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in het echt ook.... Zo hupte hij altijd door de tuin. Deze foto wilde ik dat nadoen.
      thanks!

      Verwijderen
  5. Ja zeg wel super knap , je hebt hier ook feeling voor

    Groetjes
    diane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vilten.. ja leuk. Ziet er knap uit. Denk niet dat ik het geduld heb ervoor. Haha

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vilten beestje. Knap werk en zo te zien lukt dit je net zo goed als mooie dingen te haken. Ga je met vilten ook eigen ontwerpen maken?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me wat gefriemel, maar het lukt je goed, zo te zien!
    Kom je maandag weer iets linken op de wekelijkse link your stuff, op ikblogjijblogt?!? Succes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je je reactie hier achter laat! Alvast bedankt. Vragen stellen graag via het contactformulier. Hartelijke groet AmiFan

Populaire posts van deze blog

Patroon Konijn Suusje

En ja.... de laatste voor de zomervakantie... Suusje het konijn is ook klaar. Met dank aan Mariëlle en Saskia die deze schat hebben getest. En hun resultaat mag er ook zijn! Mariëlle heeft er zelfs een jurkje bij ontworpen die ik in het patroon heb toegevoegd. Leuk om te zien hoe anders Suusje wordt als het met gewoon glad katoen wordt gehaakt. Net zo schattig! Dames, dank voor het testen. en wil jij nu ook aan de slag? Dat kan.....  hier is het patroon .

amigurumi lessen ontwerp je eerste pop - (deel 3)

We hebben het gehad over bolvormen, cilinders, kegels en andere basisvormen. Hiermee kan je je eigen eerste amigurumi pop ontwerpen. Het lastigste onderdeel vinden de meeste ontwerpers om een tekening te maken (tenzij je beroep tekenaar is natuurlijk). Het hoeft geen topstuk te zijn. Maar gewoon een inspiratie tekening. Het kan ook een clip art tekening zijn, of misschien vind je de pluche knuffel in de winkel prachtig. Een foto van je eigen oude stoffen pop kan ook een goed voorbeeld zijn. Kies iets waarvan jij een goed gevoel krijgt en waarvan jij de onderdelen goed kunt zien (of kunt tekenen) zodat je in je hoofd een haakschema kunt kiezen. Als je een schets hebt gemaakt kan je dit er alvast bij zetten. Vanja verteld dat zij bijna nooit met kleur werkt als ze gaat tekenen. Vaak gewoon met potlood of zwarte pen. Vanuit basisvormen maakt ze een schets. Die basisvormen laat ze staan als hulpmiddel om te kunnen haken. Moet het hoofd een ovaal worden of een rondje. Met de vori

Hollands Olifantje

Alweer een prachtig patroon weten te scoren. Dit keer uit de Oekraïne. Jasmine heeft een prachtige olifant gemaakt. Zij maakte deze in het roze. Ik heb een Hollandse variant van gemaakt. De laatste update van dit patroon is gedaan op: 5 oktober 2013. Wil je meer zien van Jasmine. Want ze heeft nog meer mooie patronen... ga naar haar website: http://jasmine.in.ua/opisaniya/slonyasha/ We beginnen met hoofd en slurf. Dat is één deel. Indien je net als ik een rood wit blauw variant wilt maken, let dan op de kleuren die er achter staan. Anders is het één geheel, in één kleur. R1: 6v in magic cirkel (oranje) cute-amigurumi.blogspot.nl R2: *2v in v* 6x (12) (oranje) R3: *2v in v, v* 6x (18) (oranje) R4: *2v in v, 2v* 6x (24) (oranje) R5: *2v in v, 3v* 6x (30) (oranje) R6: *2v in v, 4v* 6x (36) (oranje) R7: *2v in v, 5v* 6x (42) (oranje) R8-14: 42v (oranje) R15: *min, 5v* 6x (36) (oranje) R16: *min, 4v* 6x (30) (oranje) R17: *min, 3v* 6x (24) (oranje) Deels opvulle