Sartù de maki

Weer een leuk beestje uit Zoomigurumi gehaakt. 
Ik was direct verliefd op deze knuffel Sartú  de Maki, toen ik hem zag in het boekje.
 Ik hou van beestjes met grote staarten... en heb al eerder zelf een ringstaartmaki ontworpen.
Maar dit schatje is zo klein.  Het past op je handpalm (zie foto)

 Natuurlijk heb ik ook kleine details aangebracht. Naast de goudkleurige draad van Katia Capri heb ik gekozen om de oogjes met een draad te versieren. Hoe doe je dit? Ik heb het ergens een keer online gezien. Als ik de link weer kan vinden plaats ik het hier erbij.
Maarik zal beschrijven wat ik heb gedaan.
Je pakt een borduurnaald met de draad van jouw keuze.
 Je haalt de naald van A naar B (zodat de draad vast zit. En dan omwikkel je de naald met de draad (het stuk waarmee je borduurt) en haalt het weer terug van B naar A. En de draad wikkelt zich als het ware om zichzelf. En dit is het resultaat.
Is weer een keer iets anders dan vilt of kraaltjes.

Dankzij het mooie garen van Lanas Stop (waar ik echt een fan van ben.)  krijg je van die  mooie staarten. Het is wel lastig haken, maar ik heb daar ondertussen wat op gevonden.
Ik haak een gewone dunne draad mee.  Bij het insteken in de vaste haal ik de harige draad erdoor en bij het nog een keer doorhalen van de draad gebruik ik gewoon katoen.
Die kan je dan goed zien.
Lanas Stop is zo harig, dat je tussendoor 2 rijen met gewoon katoen kan haken, en daarna pas weer een rij met Lanas Stop. Dit bespaart veel katoen. Het is al duur genoeg.

Nog even poseren dan Sartù!
En op naar de volgende knuffel!

Reacties

  1. Wauwwww wat mooi, en die staart...........prachtig :O

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige maki met een supermooie staart. Wat staan er veel leuke patronen in dit boek.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje! De draad voor de staart is inderdaad prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Amifan

    Thanks for your photos! It's beautiful! A great work... I love it's tail!

    Have a nice weekend!
    Ilaria

    --------------------------------------------------------------------------------
    besenseless.blogspot.com
    facebook: airali handmade