AmiFan haakt Little Birds (4)

Vanaf vandaag weer een vervolg op de Little Birds... Ik ga weer verder met waar ik was gebleven. Zazzle kwam er tussendoor. Net als enkele wedstrijden.
Even opfrissen: drie vogeltjes hadden we al gehad.

De eerste een blauw /oranje vogeltje >>> klik hier.

Daarna een geel / groen parkietje>>> klik hier

En toen een geel kuif kaketoe>> klik hier   

En vandaag... een roodstaart kaketoe.

Lijf / hoofd
Nodig: kleur grijs en naald 2,0
R1. 6v in magic ring
R2. *2v in v* herhaal 6x (12)
R3. v, 2v in v, v, 2v in v, 4v, 2v in v, v, 2v in v, v (16)
R4. v, 2v in v, 2v, 2v in v, 6v, 2v in v, 2v, 2v in v, v (20)
R5. 2v in v, 3v, 2v in v, 10v, 2v in v, 3v, 2v in v, (24)
R6. 3v 2v in v, 3v, 2v in v, 8v, 2v in v, 3v, 2v in v, 3v (18)
R7-11. 28v
R12. 5v, min, 5v, min, 5v, min, 5v, min (24)
opvullen
R13. *min* herhaal 12 x (12)
R14. *min* herhaal 6x (6)
afhechten

vleugels (2x)
kleur grijs, naald 2,0
R1. 5v in magic ring
R2. *2v in v* herhaal 5x (10)
R3. *2v in v, v * herhaal 5x (15)
R4. 2 lossen, 3 stokjes, afhechten

Snavel
Borduur met zwarte eerst enkele rijtjes van boven naar beneden (zie vogel 1) en eindig met 2x van links naar rechts.

Pootjes
Zalmroze kleur.
Haak 5 lossen, *halve vaste in 2e losse vanaf de naald, 4hv* haak 5 lossen, herhaal *, eindig met halve vaste 1e losse.

Staart
Kleur rood
R1. 4v in magic ring
R2. 2v in v, v, 2v in v, v (6)
R3. *2v in v, 2v * herhaal 3x (9)
R4-5. 9v

Oogjes
Pak twee kleine zwarte kraaltjes. Naai deze op rij 4/5. Borduur er een klein wit streepje onder het oogje. 

Veel plezier met dit patroon.
Er komen er nog in ieder geval 2 bij.
De eerst volgende is een musje...
Nog even geduld... maar hij komt binnenkort wel aangevlogen.
Groet AmiFan

Reacties

  1. Zo lief al die kleine vogeltjes. Ook deze is weer prachtig. Dank je voor het patroon en voor de andere vogelpatroontjes.

    Lieve groet, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan! Lekker kleine haakopdrachtjes.... even zitten en ze zijn klaar... toch ook wel weer leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog. Ik ben hier te recht gekomen door de link your stuff van annemarie. Ben gelijk volger geworden. groetjes margriet