Wasknijper (9) Pandabeer

Elisa (je weet wel die van de zebra op dag 1) heeft  nog een prachtig patroon heeft ontworpen. Een pandabeer.
Dus nog een keer met zwart en wit aan de slag!
Let op:
Omdat een pandabeer een dik dier is heeft ze dit met dikkere wol gemaakt en haaknaald nr3.

Nodig, zwart en wit katoen (of wol), haaknaald nr. 3, 2 bruine oogjes (of kraaltjes) en een houten wasknijper.

Hoofdje
wit katoen.
R1: 6v in magic ring (6)
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3: *2v in v, v* herhaal 6x (18)
R4: *2v in v, 2v* herhaal 6x (24)
R5-6: 24v
R7: *min, 2v* herhaal 6x (18)
R8: *min, v* herhaal 6x (12)
R9: *min* herhaal 6x (6)
1 halve vaste en hecht af, laat een lange draad hangen om het hoofd op het lijfje te kunnen vastzetten.

Lijfje
R1: 6v in magic ring zwart
R2: *2v in v*, herhaal 6x (12)
R3-9: 12v

Leg de twee voorpoten tegen elkaar aan en haak rondom de beide poten. Begin in het midden en haak de twee aan elkaar door 2v samen te haken (min) dit is de eerste steek van rij 10.
Haak nu verder met wit
R10: Min, 10v, min, 10v (22) wit
R11-12: 22v
R13: 5v, min, 8v, min, 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v, min, 5v (18)
R16: 18v
R17: 4v, min, 6v, min, 4v (16)
wissel naar kleur zwart
R18: 16v
R19: stop de wasknijper er in, *min,v* herhaal 6x (12)
R20-22: 12v
R23 *min* herhaal 6x (6)
1halve vaste en afhechten. 

Oren (2x)
Zwart garen:
R1: 3v in magic ring, 1 losse, keer je werk om (3)
R2: *2v in v * herhaal 3x (6)
1 halve vaste en hecht af. Naai de oortjes vast op rij 2/5 van het hoofdje.

Ogen
Zwart garen. Haak in magic ring: 1v, 1stokje, 2 dubbelstokje, 1 stokje, 1v. Sluit met halve vaste en zet een oogje vast op de magic ring. Maar er twee en zet ze vast op rij 4-6 met 4 steken tussen de ogen.

Snuit
Zwart en wit katoen.
R1: Begin met zwart : 6v in magic ring (6)
R2: Wit *2v in v, v* herhaal 3x (9)
R3: Wit 9v
1 halve vaste en afhechten. Naai het snuitje tussen ogen en aan voorkant hoofd.

Staart
Wit katoen
R1: 6v in magic ring
R2: 6v
1halve vaste en afhechten. Naai op het eind van het lijfje.

Naai het hoofd op het lijfje en je Panda Knijper is klaar!
Elisa Bedankt!
Morgen een Giraffe

Reacties

  1. Wat is deze schattig. Echt lief zoals hij erbij ligt.
    Knap ontwerp en dank je voor het patroon.