Wasknijper (6) gestreepte muis

Ook dit patroon is ontworpen door mijzelf.
Soms ben ik aan het zoeken op Pinterest of op google en kom ik leuke foto's tegen.
 Zo ook dit muisje.
Deze zag ik ergens op een Russische site en het inspireerde mij direct om hiervan een wasknijperbeestje te haken.
Officieel is het een gewoon muisje
Ik heb het veranderd zodat er een wasknijper in kan.
 Ik heb geen origineel patroon gebruikt.
Dit is puur van een plaatje nahaken en aanpassen

Pootjes
Begin met de kleur paars.

R1: 6v in magic cirkel
R2: *2v in v* herhaal 6x
R3-4: 12v
R5-8: roze 12v
R9-10: paars 12v
R11-12: roze 12v
Haak er twee, leg ze naast elkaar en haak met roze verder.
R13: roze, 20v
R14-17: 20v
R18-20: paars 20v
R21-22: roze 20v
R23: paars 20v
R24-27: roze 20v
R28: *min* herhaal 10x (10)
R29: *min* herhaal 5x (5)

Oren
Haak er één roze en één paars
R1: 4v in magic cirkel
R2: *2v in v* herhaal 4x (8)
R3: *2v in v, v* herhaal 4x (12)
R4-5: 12v
R6: dubbelvouwen en met 6v samen haken. NIET opvullen.

Zet de oren aan de bovenkant van de wasknijper vast.

Ogen
6 lossen, de 6e losse is een keer losse. Haak nu rondom de vasten, met in de 5e losse 2v in deze steek en ook aan het eind (10)
Herhaal nog een keer rondom (12)
12v.
Licht opvullen met vulling en vast zetten op hoofd.

Afwerken
Borduur een zwarte streep in het midden van het oog zodat je twee ogen krijgt. Plaats een twee kraaltjes op deze ogen.
Een neus en mondje borduren onder de ogen, met zwart draad.

Borduur evt. ook twee armpjes, langs de wasknijper. of steek met draad iets in, waardoor het lijkt of ze armpjes hebben. Ik heb gekozen voor de kleur van het lijfje (paars)

En klaar  is de muis.
Morgen het  parkietje.