Wasknijper (20) Tijger

Na de schattige ballerina en de lieve roze panter,
nu weer een gevaarlijk (maar schattig) diertje.
Een Tijger. Die kon natuurlijk niet ontbreken.
Patroon is bijna geheel basis.
De kleur bepaald het beestje.
En... natuurlijk zijn streepjes pyjama.

Nodig: Katoen in kleur oranje wit en zwart

Lijfje
helemaal oranje
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3: 12v
R4-9; wissel van kleur naar rood, 12 v
Maak dit twee keer. Leg ze tegen elkaar aan en haak rondom beide poten. Begin in het middden en haak de twee aan elkaar door 2v samen te haken (min). Dit is de eerste steek van rij 10
R10: min, 10v, min, 10v (22)
R11-12: 22v
R13: 5v, min, 8v, min, 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v. min, 5v (18)
R16: 18v
R17:4v, min, 6v,min, 4v (16)
R18: 16v
stop de wasknijper er nu in, anders past het niet meer.
R19: *min,v* herhaal 6x (12)
R20-22: 12v
R23: *min,v* herhaal 4x (8)
R24: min tot het gat dicht is, of afhechten.

Hoofd rond voor beestje:
Kleur oranje
R1: 5v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 5x (10)
R3: *2v in v, v* herhaal 5x (15)
R4: 15v
R5: *2v in v, 2v* herhaal 5x (20)
R6-7: 20v
R8: *min, 2v* herhaal 5x (15)
R9: 15v
R10: *min, v* herhaal 5x (10)
R11: *min* herhaal 5x (5)
R12: minderen tot gat dicht is of afhechten.
Borduur er naar eigen inzicht oogjes met kraal of zonder

Neusje
Kleur wit
R1:4v in magic ring
R2:2v in v in elke vaste (8)
R3: 8v
Borduur een zwart streepje als neus

Oren
R1: 5v in magic ring
R2: 2v in v in elke vaste (10)

Zet alles aan elkaar vast en borduur, lange en korte zwarte strepen als zijnde de strepen van de tijger.
En gggrrrrr.... kkkkklllllaaaaarrrrr.
Morgen is het feest!!! dus een (feest-)varken!

Reacties

  1. Weer zo'n leuk beestje. Hij ziet er echt mooi uit.
    Ik ben benieuwd hoe het feestvarken er morgen uit ziet.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje alweer zo'n leuk knijper, wat gaat het snel.
    Ik hou het hier niet helemaal bij met die knijpers,maar ze zijn allemaal even leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank, ja met al die volgers kom je een heel eind met alle knijpers.... Nog 8 te gaan!!!