Wasknijper (2) Harlekijn A

Vandaag een patroon van mijzelf. Een Harkelijntje 
Ik wilde nog een variant maken op de basis poppetjes, vandaar dit leuke mannetje, met bel aan de muts.

Nodig: gemêleerd paars katoen, haaknaald 2,5 , een bel, kraaltjes voor de oogjes, restje wit katoen en  roze voor het gezichtje.
En natuurlijk een wasknijper!

Benen, lijf en hoofdje zit aan elkaar vast.
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3-9: 12 v
Herhaal voor andere been en haak ze samen door ze naast elkaar te leggen en rondom te haken. (22)
R10-12:22v
R13: 5v, min, 8v, min 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v, min, 5v (18)
R16: 18v
R17: 4v, min, 6v, min, 4v (16)
R18: 16v
R19: stop de wasknijper er nu in, *2v, min * herhaal 6x (12)
R20-21: 12v
R22: *min,v* herhaal 6x (6)
R23: 6v
R24: (roze) *2v in v* herhaal 6x (12)
R25: (roze) *2v in v, v* herhaal 3x, (paars)*2v in v, v* herhaal 3x (18)
R26: (roze) 9v, (paars) 9v (18)
R27: (roze) *2v in v, 2v* herhaal 3x, (paars)*2v in v,2 v* herhaal 3x (24)
R28: (roze) 12v, (paars) 12v (24)
R29: (roze) *min, 2v* herhaal 3x, (paars)*min, v* herhaal 3x (18)
R30: (roze) 9v, (paars) 9v (18)
opvullen
R31: (paars) *min, v* herhaal 6x (12)
R32: (paars) * min* herhaal 6x (6)
R33-40: 6v
R41: min, 4v (5)
R42: min, 3v (4)
R43: min, 2v (3)
bel aan binden en afhechten.

Kraag
Op rij 23 plaats je 8 vasten met paars.
Rij 2: *v, 2losse, 2 stokjes, 1v* in elke vaste herhalen 8x.
Rij 3: *v op 1e vaste, v op de 2 lossen, 2v op 1e stokje, v op 2e stokje, 2v in elke v van rij 2* herhaal 8x
Rij 4: hv rondom.

Variant kraag
40 lossen, 3v in elke losse en deze rondom het lijfje vastmaken.

Oogjes: Zet de kraaltjes vast op rij 28/29 en borduur er met wit draad een oogje omheen.

Klaar is deze Harlekijn. Binnenkort volgt nog een variant.
Maar morgen eerst een teletubbie!

Reacties

  1. leuke patronen voor de wasknijpers.
    gebruik je hier de gewone houten wasknijpers voor.

    ben volger geworden van je blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sieneke, ja de gewone houten wasknijpers. In het allereerste patroon staat er een foto, naar ik meen.
      Leuk dat je me volgt! Groet

      Verwijderen
  2. Hoe tof, lijkt me leuk om in mijn klas te hebben, zo'n wasknijpers, maar waar vind ik de tijd nog om dat allemaal te kunnen haken, help ;-)
    Dank je wel voor je komst op de link your stuff van ikblogjijblogt, kom maandag gerust weer langs om één of meerdere creaties te komen linken ;-)
    Groetjes Sofie