Wasknijper (14) krokodil

Dit keer heb ik een krokodil gemaakt.
Ik vind deze super leuk. Vooral omdat je de wasknijper alleen nog maar aan de snuit herkent.
Verder is het één geheel.

Nodig
Kleur: groen, wit en bruin.

Tips: Je kan ook gewoon een oog opnaaien, ik heb gekozen voor borduren. Dan kan je de steek in rij 11 vervangen door een vaste.
In dit patroon zit een "moesje" verwerkt als steek.
Instructie - moesjes haken: neem een omslag op de naald, ga in de steek en haal de draad op, doe dit 3x zodat je 7 lussen op je haaknaald hebt, haal met de draad in één keer door. Ook via you tube kan je  filmpjes zien hoe je een puff stitch of moesje kunt maken.

Start met kleur groen, haaknaald 2,0.

Bovenlip met neusgaten.
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3-4: 12 v
R5: één moesje van 6 steken, 2v, moesje van 6 steken, 8v (12)
R6-9: 12v

Onderlip
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3-9: 12 v

Lijf met ogen en staart (groen en wit)
Haak ze samen door ze naast elkaar te leggen en rondom te haken. (22)
R10: 22v
R11: groen 2v, wit, moesje, groen 2v, wit moesje, groen 18v (22)
R12: 22v
R13: 5v, min, 8v, min 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v, min, 5v (18)
R16: 18v
R17: 4v, min, 6v, min, 4v (16)
R18: 16v
R19: stop de wasknijper er nu in, 16v (16)
R20: 14v, min (15)
R21: 15v
R22: 13v, min (14)
R23: 14v
R24: 12v, min (13)
R25: 11v, min (12)
R26: 10v, min (11)
R27: 9v, min (10)
R28: 8v, min (9)
R29: 7v, min (8)
R30: 6v,  min (7)
R31: 7v
R32: 5v, min (6)
R33: 6v
R34: 4v, min (5)
R35: 3v, min (4)
R36: min, min (2)
afhechten.

Maak met bruin een rij lossen die vier keer om de lengte van de krokodil past en zet deze met kleine steekjes vast op het lijf en staart.

Klaar is je gevaarlijke krokodil
Morgen gaan we naar een ander gevaarlijk beest. De leeuw!