Wasknijper (12) Harlekijn B

Dit keer is een variant op het eerdere patroon van een harlekijn.
Nu met een  kleiner hoofdje. En andere muts.

Nodig:
Ik heb gemêleerd blauw grijs katoen  gebruikt wat met haaknaald 2,5 kan worden gehaakt. En roze voor het gezichtje.

Benen, lijf en hoofdje zit aan elkaar vast.
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3-9: 12 v
Herhaal voor andere been en haak ze samen door ze naast elkaar te leggen en rondom te haken. (22)
R10-12:22v
R13: 5v, min, 8v, min 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v, min, 5v (18)
R16: 18v
R17: 4v, min, 6v, min, 4v (16)
R18: 16v
R19: stop de wasknijper er nu in, *2v, min * herhaal 6x (12)
R20-21: 12v
R22: *min,v* herhaal 6x (6)
R23: 6v
R24: (roze) *2v in v* herhaal 6x (12)
R25: (roze) *2v in v, v* herhaal 3x, (blauw)*2v in v, v* herhaal 3x (18)
R26: (roze) 9v, (blauw) 9v (18)
R27: (roze) 9v, (blauw) 9v (18)
opvullen
R28: (blauw) *min, v* herhaal 6x (12)
R29: (blauw) 6v, 3 losse maak vast aan de 1e van de 6 v van deze rij. (9)
R30-36: 9v
R37: min, 7v (8)
R38: min, 6v (7)
R39: min, 5v (6)
bel aan binden en afhechten.

Herhaal rij 29-39 nog aan de andere kant van de muts, zodat je twee punten hebt.

Variant kraag
40 lossen, 3v in elke losse en deze rondom het lijfje vastmaken.

Borduur 2 oogjes erop met een kraal en daarboven 2 witte streepjes.

Klaar is je Harlekijn.
Morgen gaan we de bloemetjes buiten zetten met een Flower Pig