Wasknijper (11) Olifant

Van Jenneke kreeg ik al snel dit olifantje.
Ze haakte hem met wol, zo te zien.
Dus hij is lekker pluzig en zacht.
Ik heb hem nagemaakt, en iets veranderd.
Ik hoop dat je dat oké vind Jenneke.
Bedankt voor je inspiratie!

Lijfje Nodig: grijs, haak gewoon volgens het basispatroon helemaal bruin rondom de houten wasknijper.
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 6x (12)
R3-9: 12v
Maak dit twee keer. Leg ze tegen elkaar aan en haak rondom beide poten. Begin in het midden en haak de twee aan elkaar door 2v samen te haken (min). Dit is de eerste steek van rij 10
R10: min, 10v, min, 10v (22)
R11-12: 22v
R13: 5v, min, 8v, min, 5v (20)
R14: 20v
R15: 5v, min, 6v. min, 5v (18)
R16: 18v
R17:4v, min, 6v,min, 4v (16)
R18: 16v
stop de wasknijper er nu in, anders past het niet meer.
R19-22: *min,v* herhaal 6x (12)
R23: *min,v* herhaal 4x (8)
R24: min tot het gat dicht is, of afhechten.

Hoofdje
Kleur grijs
R1: 6v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 5x (12)
R3: *2v in v, v* herhaal 5x (18)
R4: 18v
R5: *2v in v, 2v* herhaal 5x (24)
R6: *2v in v, 3v* herhaal 5x (30)
R7-8: 30v
R9: *min, 3v* herhaal 5x (24)
R10: *min, 2v* herhaal 5x (18)
R11: 18v
R12: *min, v* herhaal 5x (12)
R13: *min* herhaal 5x (6)
hv en afhechten.

Slurf van Jenneke kan je maken door 4v in magic cirkel te haken en dit 10 of 12 rijen te herhalen.

Ik heb de slurf anders gemaakt
Deel 1
R1: 6v in magic cirkel
R2-3: 6v
Deel 2
R1: 8v in magic cirkel
R2-3: 8v
Zet deel 1 vast op deel 2, en naai deel 2 op het hoofdje

Oogjes, ik heb 2 oog'deukjes' gemaakt, door draadjes naar binnen te trekken, en toen er een kraaltje in. Hierdoor krijg het gezichtje meer expressie.

Oren:
R1: 5v in magic cirkel
R2: *2v in v* herhaal 5x (10)
R3: *2v in v,v* herhaal 5x (15)
halve vaste en afhechten. Ze taan het hoofdje.

Klaar is dit olifantje
Morgen opnieuw een harlekijntje.

Reacties

  1. Super dit olifantje. Het toefje haar op zijn kop maakt hem extra grappig.

    Plezierige zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om mijn olifantje zo te zien, hij staat hier tussen de poten van de flowerpower dino :). Jouw 'slurfje' vind ik mooi en dat toefje op z'n kop!
    JennekedL.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenneke, jouw inspiratie was, waarom ik een olifant heb gemaakt. Maar dat toefje is zo schattig vin ik... en een gedeelde slurf kan je zoveel mee. Het maakt dat een olifant meer mimiek krijgt. Dank voor je inspiratie!