AmiFan haakt Little Birds (3)

Al 48 volgers die Zazzle  de Muis aan het haken zijn.
Wat een grote groep!  Dit had ik niet zien aankomen. De Haak Samen stopt 30 september met de nieuwe aanmeldingen. Iedereen heeft dan wel tot 31 oktober om het af te ronden. Het eerste deel is al ver gevorderd. Het meest lastigste blijken het haken van de ogen. Dat blijf ik op verschillende manieren maar uitleggen. Maar het blijft ook leuk.
Tot nu toe haakt nog niemand af, omdat het niet lukt.

Maar.. natuurlijk wil ik ook al die andere bloglezers (en ondertussen heb ik al 120 volgers!) ook bezig houden. Dus vandaag deel 3 van mijn AmiFan haakt Little Birds.
Dit keer een Geel kuif kaketoe.
Nodig: kleur geel, wit, roze, oranje
Haaknaald 2,0

Lijf/hoofd
Start met geel.
R1: 6v in magic ring.
R2: *2v in v * herhaal 6x (12)
R3: v, 2v in v, v, 2v in v, 4v, 2v in v, v, 2v in v, v (16)
R4: v, 2v in v, 2v, 2v in v 6v, 2v in v, 2v, 2v in v, v (20)
start nu met wit en haak verder
R5: wit 2v in v, 3v, 2v in v, 10v,  2v in v, 3v, 2v in v (24)
R6: 3v, 2v in v, 3v, 2v in v, 8v, 2v in v, 3v, 2v in v, 3v (28)
R7-11: 28v(28)
R12: 5v, min, 5v, min, 5v, min, 5v, min (24)
Opvullen
R13: *Min* herhaal 12x (12)
R14: * min* herhaal 6x (6)
Afhechten

Vleugels (2x)
Start met wit
R1: 5v in magic ring
R2: *2v in v* herhaal 3x, groen *2v in v* herhaal 2x (10)
R3:  *2v in v, v* herhaal 3x, groen, *2v in v, v* herhaal 2x (15)
R4:  2 lossen, 3stokjes
afhechten.

Snavel
Borduur met zalmroze eerst enkele rijtjes van boven naar beneden en eindig met 2x van links naar rechts aan de bovenkant (zie foto)

Pootjes (2x)
Zalmroze kleur
Haak 5 lossen, *halve vaste in 2e losse vanaf de naald, 4 hv*, ga door met 5 lossen, herhaal *, eindig met halve vaste in de 1e losse.

Staart
Kleur wit
R1: 4v in magic ring
R2: 2v in v, v, 2v in v, v  (6)
R3: *2v in v, 2v* herhaal 3x (9)
R4-5: 9v

Oogjes
Pak een klein zwart kraaltje. Naai deze op rij 4/5, net onder de gele kuif. Borduur er twee klein streepje met een geel draad rondom het oogje.

Borduur geel streepje om de oogjes en oranje streepjes onder oogje (als wangetjes)

Klaar is je geel kuif kaketoe.

Heb je de eerste twee ook gehaakt? Dan heb je er nu 3!
Normaal vliegt er over vijf dagen weer één binnen. Maar vanaf 1 oktober gaan de Wasknijperbeestjes eerst voor, dat is (bijna) elke dag een nieuw patroontje....
Dus even een maandje wachten. dan komt er weer een nieuw vogeltje aangevlogen!!!!

groet AmiFan