werelbol puzzelen

Aan het puzzelen geslagen voor een nieuw patroon.
Ik ben een wereldbol aan het ontwerpen. Ergens heb ik eens een gebreide wereldbol gezien. Maar niet meer kunnen ontdekken waar ik het had gezien. Op google wel wat gevonden, maar een brei patroon kan niet zomaar een haakpatroon worden. Dus in excel op hokjes een tekening gemaakt van de landen. Maar ook dat is niet zomaar te haken. Het moet natuurlijk ook nog een bal worden. 

Ik creeërde eerst een rugbybal wereld. Grappig maar natuurlijk niet de bedoeling.
Een echte ronde wereldbal maken dat is een echte uitdaging.
Wel ontzettend leuk. Maar ik heb de bal al 3x uitgehaald, omdat de werelddelen toch weer verschoven.
Ik hoop dit weekend het patroon af te ronden, en dan zal ik het hier weer plaatsen. Nog even geduld dus.

Wilma is al druk bezig met Nellie, fase 1 is klaar. Dus in dit tempo binnenkort twee patronen online.
Fijn weekend.

Reacties

  1. Wauw, wat bijzonder! Ik had die rugbybal wereld wel willen zien trouwens :-) En het is wereldschokkend dat je de continenten laat verschuiven!:-0 :-)

    Ik ben zo benieuwd om het uiteindelijke resultaat te zien!!

    groetjes,

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch! Wat een werk! Ik had wel graag die rugby-wereld willen zien hoor!
    En het is schokkend dat je zomaar de werelddelen verschuift! :-)

    Ik ben ontzettend benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

    groetjes,
    Marieke