Haas in zak

Afgelopen dagen bezig geweest met een prachtig Oekrains patroon. (Ter afwisseling van de japanse konijnen. Nr. 2 is in de maak).

Gisteren de Haas in de ZAK afgerond. Dit patroon lag er al even en nu de lente toch weer even op zich laat wachten (hi hi) en Pasen eraan komt, moest het er maar van komen.
Het patroon is in het Oekrains geschreven, maar door Google translate te gebruiken en door logisch na denken is het toch gelukt om dit prachtige patroon af te ronden. De haas heb ik met Chenille draad gehaakt. En is dus lekker zacht. Door de tanden met gewoon katoen te maken, zie je verschil in kleur, en vallen ze op. Het neusje heb ik roze gemaakt, waardoor het een koddig effect heeft. En het Haasje is in een driehoekvorm, waardoor het anders is dan andere konijnen en hazen die wel eens heb gehaakt

De zak moest van mezelf in zachte lente kleurtjes. En daarom geel. Ik had niet genoeg om de hele zak geel te maken, maar had nog een bolletje gekleurd katoen liggen. Daar zijn de voeten en "kraag" van gemaakt. Het geeft mooie achteraf een mooie effect.

Ik ben heel tevreden over het resultaat en heb besloten het in te sturen in de wedstrijd op www.amigurumi-haken.be. Een website waar ik al geruime tijd ook op blog en weetjes uitwissel. Dus iedereen die daar lid is, en mijn blog leest! Kies een keertje voor mij
(Nee hoor, kies de mooiste! Doe ik ook altijd. En ik stem niet op mezelf. Maar ik kies altijd voor orginele patronen... en dat ben ik dit keer niet - niet zelf ontworpen bedoel ik dus.)
Voordat iedereen weer gaat vragen om het patroon.(Net als bij de japanse konijntjes...) 
Ik heb het vertaald in het Nederlands, maar mag het niet plaatsen van de auteur op dit blog. Wel kan ik de website doorgeven. Die kan je dan zelf Googlen:
amigurumi.com.ua. Er zijn daar nog veel meer leuke patronen te vinden. Ze zijn ECHT alleen voor eigen gebruik. Dus niet voor verkoop en niet om op eigen site te plaatsen. Ik hoop dat jullie dat respecteren, net als ik dat nu heb gedaan. Groet Ami fan.

Reacties

  1. leuk zijn ze zeg ♥

    ha ha ik heb toevallig in febr. voor het eerst meegedaan met de wedstrijd

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenneke, ik doe eigenlijk elke maand wel mee aan de wedstrijd. Kan ook omdat ik er dan wel weer 3 of zo af heb. Gemiddeld één knuffel per week komt hier van de plank. Deze week wordt het minder, door het gevulde avondprogramma. Maar anders zijn ze altijd zo klaar. Heerlijke ontspanning na het werk en voor de televisie.