Wallie de walvis (12-2012)

Kuikentje piep heeft een vriendje gekregen.
Wallie de Walvis. Een leuke snoezige blauwe walvis met witte buik.

Wallie de Walvis (ontworpen: 12-2012)

Werk in spiraalvorm; niet afhechten of draaien van het werk tenzij anders is vermeld.
Gebruik marker om het begin van een rij aan te duiden; elke rij opschuiven.

Hoofd/ lijfje: →wit, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (= 6 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 12 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 18 st)
R 4: * 2 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 24 st)
R 5: * 3 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 30 st)
R 6: * 4 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 36 st)
Wissel kleur blauw.
R7-10
: 36 st
R 11: * 4 v, min*herhaal 6× (= 30 st)
R 12: 30st
R 13: * 3 v, min *herhaal 6× (= 24 st)
R 14: 24st
R 15: * 2 v, min *herhaal 6× (= 18 st)
Ø  Opvullen met fiber vulling (evt. schuimbodem  zodat buik plat blijft.)
R 16: * v, min * herhaal 6× (= 12 st)
R 17: * min * herhaal 6× (= 6 st)

è  sluiten met hv, afhechten en laat de draad hangen.
è  Weef de draad door de laatste steken sluiten met hv, afhechten en laat de draad hangen.
Staart: -> blauw, naalrd 2,5mm
R 1: 2 lossen, 4 v in eerste lus of 4 v in magic ring (= 4 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 8 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 4× (= 12 st)
R 4-5: 12v
R 6: * 3 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 4× (= 18 st)
R 7-8: 18 v
opvullen

Vin (2x): ->blauw, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 5 v in eerste lus of 5 v in magic ring (=5 st)
Wissel kleur wit
R 2: 2 v in elke st. (= 10 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 15 st)
R 4: * 2 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 20 st)
Vouw dubbel en haak dicht met 9 v.

Naai de vin aan rij 1 van de staart.
Oog (2x): ->zwart, naald 2,5 mm

R 1: 2 lossen, 5 v in eerste lus of 5 v in magic ring (=5 st)
Wissel kleur wit
R 2: 2 v in elke st. (= 10 st)
Gebruik de witte draad, om het oog op te naajen en maak een steek om op het oog een streep te trekken. Zodat het een “glinstering” vormt.

Simpel te maken, en leuk om te zien.