Ollie de olifant & een buitenaards wezentje

Een buitenaards wezentje, vandaag geland op de aarde... Net op tijd klaar voor de wedstrijd op amigurumi-haken.be. Dus deze A-Lië-N ingezonden. Vond het leuk om iets met stofjes te doen. Het patroon heb ik opgeschreven. Dus binnenkort volgt die op deze blog, onder patronen. Nog even geduld. Op naar het volgende project.

Hieronder ook nog een patroon van eigen bodem.

Ollie de Olifant (1-2013)  patroon

Benodigdheden:
Katoen in kleur: restje wit, grijs, restje zwart
Haaknaald 2,5 mm
Naald om geheel aan elkaar te maken
Fiber vulling

Werk in spiraalvorm; niet afhechten of draaien van het werk tenzij anders is vermeld. Gebruik marker om het begin van een rij aan te duiden; elke rij opschuiven.

Hoofd/ lijfje:→grijs, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (= 6 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 12 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 18 st)
R 4: * 2 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 24 st)
R 5: * 3 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 30 st)
R 6: 30v
R 7: * 4 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 36 st)

R8: 36 st
R9: * 5 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 42 st)
R10-14: 42v
R 15: * 5 v, min*herhaal 6× (= 36 st)
R 16: * 4 v, min*herhaal 6× (=30 st)
R 17-18: 30st
R 19: * 3 v, min *herhaal 6× (= 24 st)
R 20: * 2 v, min *herhaal 6× (= 18 st)
Ø  Opvullen met fiber vulling (evt. schuimbodem  zodat buik plat blijft.)
R 21: * v, min * herhaal 6× (= 12 st)
R 22: * min * herhaal 6× (= 6 st)
è  sluiten met hv, afhechten en laat de draad hangen.
è  Weef de draad door de laatste steken sluiten met hv, afhechten en laat de draad hangen.

Oog (2x): ->zwart, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 5 v in eerste lus of 5 v in magic ring (=5 st)
Wissel kleur wit
R 2: 2 v in elke st. (= 10 st)

Gebruik de witte draad, om het oog op te naajen en maak een steek om op het oog een streep te trekken. Zodat het een  “glinstering” vormt.

Pootjes (4x) -> grijs, naalrd 2,5mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (=6 st)
R 2: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 3× (= 9 st)
R 3: 9v in achterse lussen

R 4:  9 v
R5: 5v heen, 1 kl, keren 9v terug, 1 hv afhechten

Opvullen en vastnaaien.

slurf: ->grijs, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (=6 st)
R 2: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 3× (= 9 st)
R 3:9v in achterse lussen

R4-11: 9 v
Opvullen met fibervulling
R12: * v, min * herhaal 3× (= 6 st)
R 13: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 3× (= 9 st)
R 14:1hv, 2 v, 2 hv, 3v, 1hv afhechten

Oren (2x)> grijs, naald 2,5 mm
R 1: 6 v in magic ring (= 6 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 12 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 18 st)

R4: 1kl, 4v
R5: 1kl, 2v samen haken
R6: 1v in elke st. rondom hele oor