Kuikentje Piep patroon geplaatst

Vandaag het patroon van Kuikentje Piep geplaatst op mijn patronen pagina.
Volgens de kids hier, moet het kuikentje nog een koptelefoon en microfoon hebben (n.a.v. de You Tube hit van kuikentje Piep van Pulcino Pio.) Wij zijn thuis vooral fan van de italiaanse versie... ;)

Maar er volgen nog meer vriendjes van deze gele vriend. Ik wens je veel plezier met het patroon.

Benodigdheden:
Katoen in kleur:
- geel
- restje oranje
- restje zwart
- restje wit
Haaknaald 2,5 mm
Naald om geheel aan elkaar te maken
Fiber vulling.

Werk in spiraalvorm; niet afhechten of draaien van het werk tenzij anders is vermeld.
Gebruik marker om het begin van een rij aan te duiden; elke rij opschuiven.
Hoofd/ lijfje: →geel, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (= 6 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 12 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 18 st)
R 4: * 2 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 24 st)
R 5: * 3 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 30 st)
R 6: * 4 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 36 st)
R7: * 5 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 42 st)
R8-10: 42v
R 11: * 5 v, min * herhaal 6× (= 36 st)

R 12: * 4 v, min*herhaal 6× (= 30 st)
R 13: * 3 v, min *herhaal 6× (= 24 st)
R 14: * 2 v, min *herhaal 6× (= 18 st)
Ø  Opvullen met fiber vulling
R 15: * v, min * herhaal 6× (= 12 st)
R 16: * min * herhaal 6× (= 6 st)
è  sluiten met hv, afhechten en laat de draad hangen.
è  Weef de draad door de laatste steken sluiten met hv, afhechten en laat de draad hangen.
Oog rechts: -> wit, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (= 6 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 12 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 18 st)

R 4: * 2 v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 24 st)
Oog links: -> wit, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (= 6 st)
R 2: 2 v in elke st. (= 12 st)
R 3: * v, 2 v in de volgende st. * herhaal 6× (= 18 st)

Pupillen -> zwart, naald 2,5mm (2x)
R1: : 2 lossen, 6 v in eerste lus of 6 v in magic ring (= 6 st)
R2: *v, 2v in v, * herhaal 3x (9st)

Naai pupillen op witte randen. En gebruik van de witte draad, een steek om op het oog een streep te trekken. Zodat het een  “glinstering” vormt.

Snavel -> oranje, naald 2,5 mm
R 1: 2 lossen, 1 v in eerste lus ( 1 st)
R2: 1 losse, 2 v in v, keren (2st)
R3: 1 losse, 2v in v, 2v in v, keren (4st)
R4: 1 losse, 2v in v,2v,  2v in v, keren (6st)
R5: 1 losse,1e v overslaan, 3v, keren (4st)
R6: 1 losse,1e v overslaan, 1v,1 v overslaan, 1 v keren (2st)
R7: 1 losse,1e v overslaan, 1v, (1st)

Krul -> geel, naald 2,5 mm
10 losse,
Keren, 1 losse, hv, 1v, *3v in v *herhalen tot einde (9x)

Pootjes (2x) -> oranje, naald 2,5 mm
R1: 10 lossen, 1 hv in 5e losse vanaf de naald, *4 losse, 1 hv in dezelfde 5e losse vanaf de naald,* herhaal nog een keer
Haak 1 hv in iedere overgebleven losse  (= pootje)
è  Afhechten en vastnaaien onderkant lijfje.